sâmbătă, 3 martie 2012

Budinca de cartofi cu broccoli

Desi am facut o colectie de reţete cu preparate din broccoli ...tot am cautat altceva ...de care sa simt, că mă simt atrasă ..că pot să o fac lejer .. şi am gasit ceva ce am mai adaptat şi a iesit un preparat super gustos.

Ingrediente:
3 cartofi
un broccoli desfăcut în bucheţele
1 legatura de marar
2 oua
100 g branza telemea sărată
o ceaşcă de lapte (200 g)
un ardei capia rosu
sare, piper,
ulei, pesmet.

Mod de preparare:
Am folosit oala Icook de 2 litri si vasul special cu sită  pentru fierbere la aburi. Cartofii curăţaţi şi spălaţi se taie rondele groase de 2 cm. In oală se pun rondelele de cartofi şi se pune apă atât cât să acopere cartofii.





Se pune deasupra vasul cu sită. In vasul cu sită se pun bucheţelele de broccoli şi apoi se acoperă cu capac. ansamblul oală+ vas cu sită şi capac se pune la foc. 

Când începe să clocotească focul se dă la minim. Se lasă la fiert 10 minute.
În acest timp se pregăteşte tava pentru budincă: se unge cu ulei şi se tapetează cu pesmet.
Într-un castron se sparg şi se bat două ouă peste care adăugăm brânza telemea mărunţită, laptele, sarea (dacă e nevoie), piperul şi mărarul tocat mărunt.



Se desface capacul de la oală, se scot, separat,bucheţelele de broccoli şi cartofii fierţi.
În tava unsă şi tapetată punem un strat de rondele de cartofi, apoi aşezăm toate bucheţelele de broccoli şi completăm deasupra cu rondele de cartofi. Deasupra turnăm compoziţia cu ouă încet pentru a lăsa timp să pătrundă zeama printre broccoli şi cartofi. Se ornează cu ardeiul capia roşu taiat rondele.Se pune vasul in cuptor unde se lasă până se încheagă zeama de ou, aproximativ 30-40 minute şi se rumeneşte uşor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu