joi, 15 martie 2012

Mierea de albine şi vegetarienii

Am fost provocată de un concurs ..si m-am hotărât să intru şi eu! Despre ce concurs era vorba?...vă spun imediat.
Despre miere....să scrii un articol despre miere. Ce poate fi mai plăcut?
M-a tentat premiul..."energizantul" pentru copiii mei (desi sunt adulti, abia trecuţi de 30 de ani, pentru mine..ei sunt tot copii) care au prins gripa din zbor şi au ţinut-o bine timp de o săptămână. Acum...ei sunt în refacere şi m-am gândit că energizantul cu miere le este foarte potrivit.
Si nu este numai concursul cu energizantul pe bază de miere! Am gasit la "Albinuta veninoasă" (o gasiti intre blogurile mele preferate la "Mierea de albine")  în magazin: miere de salcâm, de tei, polifloră, de mană, de flarea-soarelui şi de rapiţă. Este miere adevărată!
Din ce am aflat până acum, atât din mass media cât şi de la specialişti, pe rafturile din supermaket găsim peste 80% miere contrafăcută, şi ocazional putem găsi şi acele 20% miere adevărată. Cum să afli care sunt acele 20% bune de pe raft? Eu ...din păcate .."am luat plasă" de mai multe ori cu produsele de pe raft.  Din această cauză nu mai am încredere decât în recomandări obţinute de la persoane pe care le cunosc!
Pentru mine, care sunt o mare iubitoare de miere a apărut o întrebare. În drumul meu spre o dietă vegetariană, care este locul acestui produs? Mierea este un produs vegetarian?
Am căutat de wikipedia şi am aflat cine o consumă şi cine nu. Am preluat aceste informaţii:

Numele dieteiCarne, mezeluri, peşteOuăProduse lactateMierea
Vegetarianism



Nu




Nu




Nu




Da
Lacto-ovo vegetarianism



Nu




Da




Da




Da
Lacto vegetarianism



Nu




Nu




Da




Da
Ovo vegetarianism



Nu




Da




Nu




Da
Veganism



Nu




Nu




Nu




Nu 


Prin urmare....mierea este acceptată în patru tipuri de vegetarianism şi doar veganii o exclud. Pentru că sunt un vegetarian începator, am ales să las mierea în programul meu. 

Am mai vazut în magazinul Albinuţei veninoase un produs care este foarte plăcut pentru copii (şi nu numai): mierea în două culori, în borcan similar cu produsul din ciocolată Finetti. Un produs sănătos cu multiple beneficii în creşterea şi dezvoltarea copiilor. Deşi nu este intre premii mierea Finetti, mie mi-a placut extraordinar de mult ideea Albinutei veninoase de a prezenta un astfel de produs şi prin urmare îi spun:  Felicitări! Produsul este foarte bun si deosebit de gustos.