joi, 26 iunie 2014

Plăcintă cu dovleac (plăcintar) şi sarailie



 Deşi nu e perioada dovleacului ..eu am avut în congelator şi l-am pregătit acum.

 
500 g dovleac plăcintar;
 12 linguri de zahăr;
150 g nucă tăiată fâşii:
scorţişoară
un pachet foi plăcintă



 Pachetul cu foi placintă a avut 12 foi. Pentru fiecare rulou am folosit câte 2 foi .

 Foile le-am uns cu ulei (se poate pune unt topit). Am presărat dovleacul (decongelat şi stors de zeamă). Apoi am presărat 2 linguri cu zăhar, nuca şi scorţişoara. Am rulat foile şi am pus ruloul în tava cuptorului tapetată cu foie de hârtie de copt.
Aşa am procedat cu toate foile. Au rezultat 6 rulori. Le-am uns cu ulei şi am introdus tava în cuptorul încins. Le-am ţinut la copt până s-au rumenit frumos.

După ce s-a racit am pudrat cu zahăr farin.

Cine preferă, o poate însiropa, ca pe sarailie, cu sirop din apă şi zahar (2 pahare cu apă şi 400 g zahăr şi un praf de zahăr vanilat care se fierbe pâna se topeşte zahărul. Se toarnă peste rulourile copte şi se mai ţine 5 - 1o minute în cuptor ca să absoarbă siropul. 
Pentru că am vorbit de sarailie ...sarailia o fac la fel ....în loc de dovleac pun nucă ..la un pchet de foi de plăcintă pun 500g de nucă măcinată. Iar pentru rulouri ...folosesc fiecare foaie separat ..şi când le rulez folosesc un beţişor de frigărui. Le rulez pe beţişor, apoi strâng uşor ruloul pe beţişor ca pe o armonică .. şi îl micşorez cu aproape 10cm din lungimea lui. Scot beţişorul şi pun ruloul în tavă...aşa procedez cu toate foile. După coacere ...torn siropul ...aşa cum am spus mai sus.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu