vineri, 11 iulie 2014

Spaghete cu varza - cu parmezan sau picante

Spaghetele cu varza se prepara usor si sunt gustoase. Soacra mea prepara adesea varza cu taitei si imi povestea, cum in copilaria ei in Ardeal, acest fel de mancare era ceva obisnuit.
Acum, vedem ca si in bucataria italiana se prepara varza cu spaghete, taitei sau alte paste.
Reteta veche era, dupa cum imi amintesc, astfel:

un sfert de varza ..sau o jumatate, daca e mai mica
3-4 linguri de ulei
2-3 rosii
1 ardei capia rosu, mic sau o jumatate din unul mai mare.

Varza se taie fideluta si se pune in tigaie cu uleiul si putina apa. Se caleste inabusit si adaugam cate putina apa, pana cand varza se inmoaie bine. Rosiile le curatam de pielita si le taiem bucatele, la fel si ardeiul capia rosu. Punem rosiile si ardeiul peste varza si le calim in continuare, pana se patrund si rosiile si ardeiul. Daca e nevoie mai adaugam putina apa, dar le tinem pe foc pana scade apa.
Separat fierbem spaghetele, in apa cu sare, 7-8 minute...sau asa cum sunt indicatiile de pe pachetul de spaghete. Le scurgem de apa si le punem peste varza. Amestecam si potrivim de sare. Adaugam cimbru si piper.



Pentru a prepara varianta cu parmezan, peste spaghetele fierte adaugam un ou si parmezan ras ...2-3 linguri. Le punem putin pe foc si amestecam pana se topeste parmezanul si apoi le amestecam cu varza.




Pentru varianta picanta, eu am folosit condimente- amestec iute  pentru wok (curry, usturoi, ardei iute, ghimbir, curcuma si menta) cam o jumatate de lingurita. Acest amestec  iute de condimente l-am pus peste varza si apoi am adaugat spaghetele. E ceva unic!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu