marți, 16 septembrie 2014

Preparăm acasă lapte de soia, milkshake cu afine și papanași cu soia, fără gluten



Astăzi e ziua în care fac laptele de soia. Pentru că m-am obișnuit cu gustul lui, acum îl fac mai concentrat și fierb boabele mai mult (fierberea scurtă e pentru cei care nu vor să simtă de loc gustul de soia.. pentru începători sau copii). (Vezi și Cum facem acasă laptele și brânza de soia
Am luat 500g boabe de soia, le-am spălat în apă rece, am ales unele boabe defecte și restul le-am lăsat în apă rece 24 de ore.
După aceea, am aruncat apa în care erau boabele și le-am trecut prin câteva ape reci. Am pus în oală 3 litri de apă, apoi boabele de soia și le-am pus la fiert. Le-am fiert 30 - 40 de minute. Am strecurat prin sită și am oprit boabele fierte.

Am pus cam 1/3 din boabe în blender și 3 pahare de apă rece și le-am pasat bine. La fel am procedat până am terminat de pasat toate boabele.
 În oala de 8 litri vedeți pasta de boabe de soia rezultată din blender (aproape 3 litri).
Am mai adăugat doi litri de apă rece peste  pasta de boabe și apoi am strecurat prin 2 straturi de pânză de tifon pus în strecurătoare. Am scurs bine tot laptele din pasta de boabe (cam 4-5 litri). 
Partea groasă a pastei de boabe, care a rămas în pânza de tifon și  o vedeți în imagine, are1,3 kg.
În laptele obținut am mai adăugat apă până la 5 litri, am separat în două oale (pentru că spumează) și le-am fus la foc. Am fiert laptele aproape 1/2 de oră și am obținut 4 litri de lapte de soia. Am adăugat o sticluță de esență de vanilie pentru aromă.
Milkshake cu afine - lapte de soia cu afine și miere


 un pahar lapte de soia
o lingură de miere
o lingură de afine
Se pun în blender și se pasează.


 Papanași cu pastă de soia
 
200 g pastă de soia rezultată de la prepararea laptelui de soia
200 g brânză dulce de vaci
1 ou
2 linguri de miere
1 lingură de făină de soia, 2 lingurițe de esență de vanilie și coaja rasă de la o jumătate de lămâie
     
    
Se amestecă toate ingredientele,  se pune pasta obținută în forme de brioșe și se coace aproximativ o oră la foc mediu (nu încercați fierbere sau prăjire....nefiind prezent glutenul, pasta nu se leagă decât prin ou).
Se servește cu smântână și dulceață de cireșe sau vișine! Papanașul este delicios!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu